Vés al contingut

OBJECTIUS COMPLERTS

09/2023 - Barcelona

La Katerin obre la portalada del centre del Casc Antic, a Barcelona. Ha creuat aquesta porta milers de vegades, però mai ho havia fet abans amb tanta convicció. Ha vingut de visita. Ahir va ser el seu darrer dia de pràctiques i ve a donar la notícia del seu nou contracte laboral. La rep la Karmele, una de les seves persones referents a la Fundació Adsis, que l’ha acompanyada en la seva trajectòria personal i escolar durant més de 4 anys.

“Vaig arribar a la Fundació Adsis gràcies a un amic. Jo li havia comentat que cercava un lloc per progressar en els meus estudis perquè tenia problemes. Arribar aquí va ser una sorpresa per a mi. Mai vaig imaginar-me la rebuda amb els braços oberts, com si em coneguessin de tota la vida. Per a mi va ser com una segona casa perquè em donaven recolzament acadèmic i personal”, explica Katerin amb molta satisfacció i orgullosa de tot l’esforç.

“Hi vaig estar 4 anys, em vaig treure la ESO i després el Grau Mitjà per a Auxiliar d’ Infermeria. Tot gràcies als monitors i al seu recolzament moral i als voluntaris i el seu ajut acadèmic. Ells estan sempre per recolzar-nos. Fa poc, vaig acabar les pràctiques d’ Auxiliar d’ Infermeria a l’Hospital de la Vall d’Hebron. Vaig treballar en varis llocs. Abans estava en residències i ara estic treballant d’auxiliar tots els matins per a una empresa d’atenció domiciliaria a persones grans anomenada Suara. Actualment als meus 24 anys i després d’un llarg procés per fi puc dir que ja tinc el títol, sóc Auxiliar d’Infermeria”, reafirma amb una gran somriure.

La Katerin ha arribat a la seva meta, però segueix avançant amb nous reptes i propòsits. Amb un impuls imparable per seguir aprenent i trobar la millor opció pel seu futur.

“Vaig començar a estudiar amb reforç escolar amb la Fundació Adsis als 16 anys. Ara em plantejo estudiar Atenció Sanitaria, un grau superior o un grau mitjà. Tinc clara la meva visió de futur”, apunta amb seguretat. “Estic molt agraïda a la Fundació Adsis per haver-me ajudat a arribar fins aquí. M’han ensenyat a ser perseverant, perquè sempre hi són, donant recolzament, mostrant els camins que pots seguir. Gràcies a ells he pogut presentar el meu currículum a varies empreses fins aconseguir el meu treball actual. Em van facilitar molts recursos”.

Com la Katerin, moltes i molts joves cerquen una trajectòria a realitzar sense por, amb el recolzament d’algú que els faciliti el procés ple de desafiaments i deixant enrere les inseguretats. Des de la  Fundació Adsis se’ls dóna aquest suport, els acostem opcions que s’ajustin als seus propòsits fins a trobar l’objectiu al qual  dirigir-se. A partir d’aquí, comença l’aventura, la constància d’estudiar amb ganes i esforç, de tantejar les sortides laborals i d’introduir-se al món empresarial fins a trobar el lloc on volen seguir creixent. Tota una lluita personal i professional que culmina amb un final obert però amb la seguretat de saber com seguir endavant amb les seves motivacions.